Hodnocení motorických dovedností u dětí předškolního věku pomocí testové baterie TGMD-2
Evaluation of motor skills of preschool children via TGMD-2 test battery
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192525Identifiers
Study Information System: 249902
Collections
- Kvalifikační práce [8841]
Author
Advisor
Referee
Musálek, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport for Teacher Education with specialisation in Education in Nature
Department
Department of Athletics and Outdoor Sports
Date of defense
20. 8. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Motorické schopnosti, pohybová aktivita, motorické testování, testová baterieKeywords (English)
Motor abilities, movement activity, motor testing, test batteryNázev: Hodnocení motorických dovedností u dětí předškolního věku pomocí testové baterie TGMD-2 Cíle: Cílem práce je porovnat vývoj motorických dovedností u dětí ve věku od 4 do 6 let dle pohlaví a trávení volného času subjektů organizovanou nebo neorganizovanou formou. Metody: Sběr dat následující teoreticko-empirické práce probíhal v šesti pražských mateřských školkách během školního roku 2022/2023. Do výzkumu bylo zařazeno celkem 80 dětí ve věku 4 až 6 let následně rozdělených do skupin podle pohlaví nebo organizovatelnosti jejich volnočasových pohybových aktivit. Informace o volnočasové pohybové aktivitě byly získávány pomocí konkrétně zaměřené otázky a úroveň motorických dovedností byla měřena pomocí standardizované testové baterie TGMD-2. Výsledky: Z výsledků měření vyplívá, že u celkových výsledků výzkumného souboru rapidně převažuje kategorie průměrných dětí. Pohlaví na vývoj motorických dovedností v obecném měřítku vliv nemá. Organizovatelnost jejich volnočasové pohybové aktivity bylo další zvolené kritérium. Z výsledů se ukázalo, že děti provozující organizovanou pohybovou aktivitu, tedy navštěvující sportovní klub nebo oddíl všestrannosti, dosáhly až na drobné odchylky, lepších výsledků, než děti provozující neorganizovanou nebo neprovozující žádnou pohybovou aktivitu. Závěr: Vzhledem k...
Title: Evaluation of motor skills in preschool children using the TGMD-2 test battery Objectivities: The aim of this study is to compare the development of motor skills in children aged from 4 to 6 years accoring to their gender and leisure time of subjects in an organized or unorganized form. Methods: The data collection of the following theoretical-empirical study took place in six kindergartens in Prague during the school year 2022/2023. A total of 80 children aged from 4 to 6 years were included in the research and subsequently divided into groups according to the gender or organizability of their leisure time physical activitiesy. Information on leisure time physical activity was obtained using a specific question and the level of motor skills was measured using the standardized TGMD-2 test battery. Results: The measurement results show that the overall results of the research population are rapidly dominated by the category of average children. Gender has no effect on the development of motor skills in general. The organizaability of their leisure-time physical activity was another criterion chosen. The results showed that children practicing organised physical activity, so attending a specific sports club or an all-round sports club, achieved better results than children practicing...