Spolupráce začínajícího učitele a uvádějícího učitele
Cooperation between the beginning teacher and the introducing teacher
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192695Identifikátory
SIS: 247499
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poche Kargerová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
2. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Začínající učitel, uvádějící učitel, spolupráce, rozhovor, primární škola, profesní začátky, uvádění začínajících učitelůKlíčová slova (anglicky)
Beginning teacher, introducing teacher, cooperation, interview, primary school, professional beginnings, induction of beginnig teachersTato diplomová práce se zaměřuje na spolupráci mezi začínajícími a uvádějícími učiteli na primárních školách. Cílem práce je analyzovat, jakým způsobem je tato spolupráce realizována, jaké formy spolupráce a mentorství jsou z pohledu začínajících učitelů nejefektivnější a jaké výzvy a překážky v tomto procesu existují. Výzkum byl proveden metodou rozhovorů a dotazníků mezi začínajícími a uvádějícími učiteli v českých školách. Výsledky ukazují, že efektivní podpora ze strany uvádějících učitelů má zásadní vliv na profesní rozvoj začínajících učitelů, jejich adaptaci do školního prostředí a celkovou spokojenost v profesi. Dále byly identifikovány klíčové faktory, které ovlivňují úspěšnost tohoto procesu, včetně kvalitního mentoringu, pravidelné komunikace a systematické podpory ze strany školního vedení. KLÍČOVÁ SLOVA Začínající učitel, uvádějící učitel, spolupráce, rozhovor, primární škola, profesní začátky, uvádění začínajících učitelů
This thesis focuses on the cooperation between beginning and introducing teachers in primary schools. The aim of the work is to analyze how this cooperation is implemented, which forms of collaboration and mentoring are most effective, and what challenges and obstacles exist in this process. The research was conducted using interviews and questionnaires among beginning and introducing teachers in Czech schools. The results show that effective support from mentor teachers has a crucial impact on the professional development of novice teachers, their adaptation to the school environment, and overall job satisfaction. Furthermore, key factors influencing the success of this process were identified, including quality mentoring, regular communication, and systematic support from school leadership. KEYWORDS Beginning teacher, introducing teacher, cooperation, interview, primary school, professional beginnings, induction of beginnig teachers