POROZUMĚNÍ VYBRANÝM FUNKCÍM U ŽÁKŮ STŘEDNÍCH ŠKOL
Understanding of particular functions by high school students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192706Identifikátory
SIS: 247327
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vondrová, Naďa
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
2. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
mocninná funkce, graf funkce, absolutní hodnotaKlíčová slova (anglicky)
power, diagrams of functions,absolute valueCílem diplomové práce Porozumění vybraným funkcím u žáků středních škol je popsat postupy a nejčastější chyby studentů při posouvání grafu mocninných funkcí a použití absolutní hodnoty u mocninných funkcí. První část práce mapuje historický vývoj funkcí, provádí analýzu dostupných učebnic a stručně rozebírá relevantní výzkumy týkající se této problematiky. Druhá část je zaměřena na vlastní výzkum, jeho stručný popis a analýzu chyb a strategií. Diskuze těchto výsledků a porovnání s již zmíněnými výzkumy se nachází v závěrečné kapitole.
The aim of the thesis Understanding of particular function by high school students is to describe the procedures and the most common mistakes of students in shifting power functions and application of absolute value for power functions. The first part of the thesis traces the historical development of functions, analyses available textbooks and briefly discusses relevant research on the subject. The second part focuses on the research itself with a brief description and analysis of the errors and strategies. A discussion of these results and a comparison with previously mentioned research is found in the final chapter.