Využití didaktických her ve vyučování matematice na 2. stupni ZŠ
Use of didactical games in teaching mathematics at the lower secondary level
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192713Identifikátory
SIS: 271635
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kaslová, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
2. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Didaktická hra, matematiky, MonopolyKlíčová slova (anglicky)
Didactic game, mathematics, Monopoly GameTato diplomová práce se zabývá problematikou využívání didaktických her v hodinách matematiky na druhém stupni základních škol. Skládá se ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje s pojmy hra, didaktická hra, matematické hry. Podrobněji se zaměřuje na modifikaci deskové hry Monopoly. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které zjišťuje, jak hra ovlivní osvojení matematických poznatků žáky. Z vybraného učiva byli žáci otestováni dvakrát - před a po hře. Ve výzkumu je také uvedeno, jaký je postoj učitelů matematiky druhého stupně základních škol k používání didaktických her ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA: Didaktická hra, matematika, Monopoly.
This diploma thesis deals with the issue of the use of didactic games in mathematics lessons at the second stage of primary schools. It's consists of two main parts, theoretical and practical. The theoretical part introduces the concepts of the game, didactic game, mathematical games. In more detail, it focuses on the modification of the board game Monopoly. The practical part is devoted to research, which finds out how the game affects the acquisition of mathematical knowledge by pupils. Pupils were tested twice from the selected curriculum - before and after the game. The research also state the attitude of teachers of mathematics of the second level of primary schools to the use didactic games in teaching. KEYWORDS: Didactic game, mathematics, Monopoly Game.