Nová média při práci s žáky s postižením zraku - se zaměřením na fotografii
New media in work with visually impaired pupils - with a focus on photography
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192854Identifikátory
SIS: 259822
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Francová, Sylva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
4. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
žák s postižením zraku, výtvarná výchova, fotografie, fotografováníKlíčová slova (anglicky)
pupil with visual impairment, art education, photographyBakalářská práce se zabývá problematikou nových médií, se zaměřením na fotografii, při práci se žáky se zrakovým postižením. Cílem práce je popsat, jakým způsobem mohou být fotografie využity ve výuce výtvarné výchovy ve škole pro žáky se zrakový postižením a jaký je potenciál fotografie pro rozvoj tvořivosti a komunikace žáků. Výsledky práce přinášejí užitečné poznatky a doporučení pro pedagogy výtvarné výchovy, kteří pracují se zrakově postiženými žáky. Tato práce podporuje využití fotografie jako prostředku pro efektivní rozvoj tvořivosti a komunikace u zrakově postižených žáků ve výuce výtvarné výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA žák s postižením zraku, výtvarná výchova, fotografie, fotografování
The bachelor thesis deals with the issue of new media, with a focus on photography, in working with students with visual impairment. The aim of the thesis is to describe how photography can be used in the teaching of art in school for pupils with visual impairment and what is the potential of photography for the development of creativity and communication of pupils. The results of the thesis provide useful insights and recommendations for art educators working with visually impaired pupils. This thesis supports the use of photography as a means of effectively developing creativity and communication in visually impaired pupils in art education. KEYWORDS pupil with visual impairment, art education, photography