Nová média při práci s žáky s postižením zraku - se zaměřením na fotografii
New media in work with visually impaired pupils - with a focus on photography
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192854Identifiers
Study Information System: 259822
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Francová, Sylva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education Oriented at Education - Art Education Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
žák s postižením zraku, výtvarná výchova, fotografie, fotografováníKeywords (English)
pupil with visual impairment, art education, photographyBakalářská práce se zabývá problematikou nových médií, se zaměřením na fotografii, při práci se žáky se zrakovým postižením. Cílem práce je popsat, jakým způsobem mohou být fotografie využity ve výuce výtvarné výchovy ve škole pro žáky se zrakový postižením a jaký je potenciál fotografie pro rozvoj tvořivosti a komunikace žáků. Výsledky práce přinášejí užitečné poznatky a doporučení pro pedagogy výtvarné výchovy, kteří pracují se zrakově postiženými žáky. Tato práce podporuje využití fotografie jako prostředku pro efektivní rozvoj tvořivosti a komunikace u zrakově postižených žáků ve výuce výtvarné výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA žák s postižením zraku, výtvarná výchova, fotografie, fotografování
The bachelor thesis deals with the issue of new media, with a focus on photography, in working with students with visual impairment. The aim of the thesis is to describe how photography can be used in the teaching of art in school for pupils with visual impairment and what is the potential of photography for the development of creativity and communication of pupils. The results of the thesis provide useful insights and recommendations for art educators working with visually impaired pupils. This thesis supports the use of photography as a means of effectively developing creativity and communication in visually impaired pupils in art education. KEYWORDS pupil with visual impairment, art education, photography