Simulátor strategií stolních her
Tabletop game strategy simulator
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192965Identifiers
Study Information System: 270366
Collections
- Kvalifikační práce [11327]
Author
Advisor
Referee
Petříček, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Computer Science with specialisation in Programming and Software Development
Department
Department of Distributed and Dependable Systems
Date of defense
5. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
překladač|stolní hry|simulátorKeywords (English)
compiler|tabletop games|simulatorTato bakalářská práce se zabývá identifikací podobností mezi stolními hrami a vývojem modelu, který slučuje tyto podobnosti do jednotné softwarové reprezen- tace. Smyslem této práce programu je systém, který umožňuje analýzu a simu- laci těchto her pomocí jednotného modelu. Jednotné reprezentace bylo docíleno pomocí vlastního jazyku, ve kterém se popisují pravidla hry a její entity. Pro tento jazyk byl vytvořen překladač, který umí jazyk přeložit do instancí objektů, které se dále použijí v simulátoru. Klíčovou částí projektu je vývoj simulátoru, který umožňuje testování a vyhodnocování různých strategií v různých hrách na základě vytvořené univerzální reprezentace. Simulátor na konci simulace vytvoří statistické data o průběhu her a výsledku. Práce má potenciál sloužit jako platforma pro vývoj nových herních strategií, výukových materiálů pro hráče, nebo jako nástroj pro akademické studie v oblasti herní teorie. 1
This bachelor thesis is concerned with identifying similarities between board games and developing a model that merges these similarities into a unified soft- ware representation. The purpose of this thesis program is a system that allows the analysis and simulation of these games using a unified model. The unified representation was achieved by using a custom language to describe the rules of the game and its entities. A compiler was created for this language that can translate the language into object instances that are further used in the simu- lator. A key part of the project is the development of a simulator that allows testing and evaluation of different strategies in different games based on the universal representation created. At the end of the simulation, the simulator will produce statistical data on the progress of the games and the outcome. 1