Edukační program pro klášter
Education for a Monastery
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192991Identifikátory
SIS: 257441
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fišerová, Zuzana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
4. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Kulturní památka, historie, místo, architektura, mnich, edukační program, národní kulturní dědictvíKlíčová slova (anglicky)
Historical sight, history, place, architecture, monk, educational programme, national cultural heritageTato bakalářská práce je zaměřena na návrh edukačního programu pro bývalý benediktinský klášter v Kladrubech. Jejím cílem je vytvořit didaktický rámec tohoto programu zahrnující edukaci v historickém prostředí a praktickou dílnu zaměřenou na knihvazačství. Edukační program si klade za cíl vnitřní osvojení kulturních konceptů dětí a zvýšení jejich kulturní gramotnosti prostřednictvím rozšíření znalostí o životě v klášteře a benediktinském řádu. Program rovněž usiluje o to, aby děti byly motivovány k budoucímu přímému či nepřímému zapojení do ochrany a obnovy historických památek. Edukační program dále podporuje rozvoj kreativity dětí prostřednictvím praktické dílny, kde si děti vyzkoušely výrobu vlastní knihy s otevřeným hřbetem. V rámci dvoustupňového modelu edukace byla navržena pokračující aktivita pro výuku výtvarné výchovy, která mohla být realizována po absolvování tohoto edukačního programu. Předem stanovené cíle a očekávané výstupy programu byly naplněny, což bylo potvrzeno srovnáním vytyčených cílů s praktickým provedením edukace s dětmi z druhého stupně základní školy v prostorách kláštera. Závěrečná reflexe s dětmi také potvrdila dosažení stanovených výstupů. Děti si rozšířily své znalosti v oblasti historie, získaly více informací o životě mnichů v klášteře, zvláště o řemesle místního...
This bachelor's thesis focuses on the development of an educational program for the former Benedictine monastery in Kladruby. The aim is to create a didactic framework encompassing historical education and a practical workshop focused on bookbinding. The educational program seeks to internalize cultural concepts in children and enhance their cultural literacy by expanding their knowledge of monastic life and the Benedictine order. Additionally, the program aims to motivate children to engage directly or indirectly in preserving and restoring historical monuments in the future. The educational program also promotes children's creativity through a practical workshop where they can experience bookbinding firsthand and produce their own books with an open spine. Within the framework of the two-stage education model, a follow-up activity for art education is proposed, which can be implemented after completing this educational program. The program's predefined goals and expected outcomes were achieved, as confirmed by comparing the set objectives with the practical implementation of education with children from the second grade of elementary school in the monastery's premises. The final reflection with the children also corroborated the achievement of the specified outcomes. The children expanded their...