Hra "Brass: Birmingham" a její Strategie
"Brass: Birmingham" the Game and its Strategy
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193080Identifikátory
SIS: 272560
Kolekce
- Kvalifikační práce [11242]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Guba, Peter
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
6. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
počítačové hry|umělá inteligence|unity|digitalizace deskové hryKlíčová slova (anglicky)
computer games|artificial intelligence|unity|board game digitalizationV této práci si naprogramujeme vlastní digitální verzi deskové hry "Brass: Birmingham" od vydavatele Roxley Games. Do té se následně pokusíme nalézt co nejúspěšnější strategii. Tou nakonec vybavíme umělou inteligenci, proti které budou hráči moci hrát. Začneme se zcela základní umělou inteligencí, která bude pouze volit první možnost, na kterou narazí. Tu budeme pos- tupně vylepšovat. Zkusíme volit lepší možnosti, měnit pořadí akcí, zkoumat celkový stav hry a nakonec přiřadíme umělé inteligenci jisté cíle, které bude plnit. Zvýšení úspěšnosti po každém vylepšení si ověříme testováním v několika hrách, kde proti sobě postavíme různé umělé inteligence. Tyto testy nám ukáží, že inteligenci opravdu zdokonalujeme a nakonec bude dosahovat obstojných výsledků. 1
In this work, we will program our own digital version of the board game "Brass: Birmingham" from the publisher Roxley Games. Subsequently, we will attempt to find the most successful strategy for this game. Then we will equip artificial intelligence with this strategy, against which the players will be able to play. We will start with a very basic artificial intelligence that will only choose the first option it encounters. We will gradually improve it. We will try to select better options, change the order of actions, examine the overall state of the game, and finally assign specific goals to the artificial intelligence, which it will try to achieve. We will verify the increase in success rate after each improvement by testing it in several games where different artificial intelligences will compete against each other. These tests will show us that we are indeed improving the intelligence, and in the end, it will achieve decent results. 1