Artificial Intelligence for the board game Sagrada
Umělá inteligence pro deskovou hru Sagrada
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193088Identifiers
Study Information System: 256822
Collections
- Kvalifikační práce [11326]
Author
Advisor
Referee
Černý, Vojtěch
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Computer Science with specialisation in Programming and Software Development
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
6. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
umělá inteligence|desková hra|heuristikaKeywords (English)
artificial intelligence|board game|heuristicsAplikace umělé inteligence na deskové hry se v posledních letech rozšířila, což bylo inspirováno úspěchy ve šachu a Go. Tato práce představuje podrobný průzkum technik umělé inteligence v implementaci deskové hry Sagrada. Sagrada představuje pro hráče řízené umělou inteligencí výzvy kvůli složitosti hry, vysokému větvení a přítomnosti skry- tých a stochastických informací ve hře. Hlavním zaměřením práce je implementace a srovnání výkonu algoritmů minimax, Monte Carlo Tree Search (MCTS) a algoritmů za- ložených na pravidlech.
The application of artificial intelligence to board games has become widespread in recent years inspired by achievements in chess and Go. This thesis presents a detailed exploration of artificial intelligence techniques in an implementation of the board game Sagrada. Sagrada presents challenges for artificial intelligence agents due to the com- plexity of the game, the high branching factor and the presence of hidden and stochastic information in the game. The primary focus of the thesis is on implementing and com- paring the performance of minimax, Monte Carlo Tree Search (MCTS), and rules-based algorithms.