Vliv tréninku pomocí představy pohybu na výkonnost vrcholových sportovců: randomizovaná intervenční studie
Effect of motor Imagery training on sport specific skills in professional athletes
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193182Identifikátory
SIS: 267000
Kolekce
- Kvalifikační práce [3190]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Grünerová Lippertová, Marcela
Fakulta / součást
3. lékařská fakulta
Obor
Fyzioterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKV
Datum obhajoby
6. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, 3. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vizualizace, sport, fotbal, trénink pomocí vizualizace, vrcholový sportovci, sportovní fyzioterpaieKlíčová slova (anglicky)
Motor imagery, MIT, motor imagery training, soccer, athlete, professional, football, visualization traiingCílem této práce bylo srovnání vizualizačního tréninku, tradičního tréninku sportovně specifických dovedností a kondičního tréninku pomocí Loughborough soccer passing testu, zaměřeném na hodnocení kvality přihrávky. Metodika byla organizována ve stylu 8 intervenčních segmentů a 3 testování pomocí Loughborough soccer passing testu. Jejich rozdělení bylo první testování, poté 4 intervenční jednotky, průběžné testování pomocí, následující druhý segment 4 intervenčních jednotek a nakonec finální testování. V každém ze tří testování byly naměřeny hodnoty ze dvou měření, které byly následně zprůměrovány pro získání finální hodnoty testu. Intervenční jednotky sestávaly z celkového času 30 min a byly rozděleny na tři typy, kondiční cvičení pod vedením kondičního trenéra, trénink herních dovedností (veden trenérem sportovního klubu) a vizualizační trénink. Nábor probandů probíhal oslovením sportovního klubu a následnou spoluprací s kompletním týmem v kategorii U17. Hráči tohoto týmu byly náhodně rozděleni do tří skupin, kterým byl přiřazen jeden ze tří intervenčních programů, který v průběhu účasti na studii absolvovali. Vybráni byly pouze muži, aktivní hráči vrcholového fotbalu, zdravotně způsobilí pro účast ve studii. Součástí studie bylo 24 jedinců, Z nichž se všech testovacích a intervenčních segmentů...
The goal of this study was to compare visualization training, traditional sport-specific skill training, and conditioning training using the Loughborough Soccer Passing Test, which focuses on evaluating passing quality. The methodology was organized into 8 intervention segments and 3 testing sessions using the Loughborough Soccer Passing Test. The schedule consisted of an initial test, followed by 4 intervention units, a mid-term test, then a second segment of 4 intervention units, and finally, a final test. In each of the three testing sessions, values from two measurements were recorded and averaged to obtain the final test score. The intervention units lasted a total of 30 minutes and were divided into three types: conditioning exercises led by a conditioning coach, skill training (led by a sports club coach), and visualization training. Participants were recruited by contacting a sports club and collaborating with the entire team in the U17 category. Players from this team were randomly assigned to one of the three intervention programs, which they completed during the study. Only male active top-level football players who were medically fit to participate in the study were selected. The study involved 24 individuals, of whom 19 were able to participate in all testing and intervention segments....