The Impacts of Keyword Mnemonic and MappingTechniques on L2 Vocabulary Learning and Retentionof 6th Graders within a Group Learning Framework
Dopady mnemotechniky klíčových slov a mapovacích technik na výuku slovní zásoby L2 a udržení žáků 6. tříd v rámci skupinového učení
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193385Identifikátory
SIS: 228272
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rahmani, Ramin
Dvořák, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Education
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
9. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
Metoda Klíčového Slova, Pojmové Mapování, Myšlenkové Mapy, Mnemotechnika, Techniky MapováníKlíčová slova (anglicky)
Keyword Method, Concept Mapping, Mind Mapping, Mnemonic Technique, Mapping TechniquesK učení nových slov je pro studenty klíčové efektivní používání strategií pro učení slovní zásoby. Výuka slovní zásoby a její rozvoj by měly začít již na úrovni předškolního vzdělávání a pokračovat po celou dobu školní docházky. Tato studie zkoumá dopady mnemotechniky klíčového slova a technik mapování na učení slovní zásoby v cizím jazyce (porozumění a produkce) a na její udržení u 120 iránských studentek v 6. ročníku anglického jazyka jako cizího jazyka v rámci skupinového učení. Studie využila pre-test (standardizovaný anglický rozřazovací test) k zajištění homogenity a pre-test znalosti slov k určení cílových slov. Účastnice byly rozděleny do tří experimentálních skupin včetně skupiny s metodou klíčového slova, pojmového mapování a myšlenkových map, a jedné kontrolní skupiny. Během 16 výukových sezení se každá experimentální skupina učila cílová slova s použitím náhodně přiřazených technik, zatímco s kontrolní skupinou se nijak speciálně nepracovalo. Po výukových sezeních byly provedeny tři následné testy k vyhodnocení porozumění, produkce a udržení slovní zásoby u studentů. Studie používala k analýze výsledků tři samostatné jednocestné postupy ANOVA.Výsledky odhalily statisticky významné rozdíly mezi skupinami v porozumění, produkci a udržení slovní zásoby. Technika myšlenkových map se ukázala...