The Impacts of Keyword Mnemonic and MappingTechniques on L2 Vocabulary Learning and Retentionof 6th Graders within a Group Learning Framework
Dopady mnemotechniky klíčových slov a mapovacích technik na výuku slovní zásoby L2 a udržení žáků 6. tříd v rámci skupinového učení
dissertation thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193385Identifiers
Study Information System: 228272
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Rahmani, Ramin
Dvořák, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Pass
Keywords (Czech)
Metoda Klíčového Slova, Pojmové Mapování, Myšlenkové Mapy, Mnemotechnika, Techniky MapováníKeywords (English)
Keyword Method, Concept Mapping, Mind Mapping, Mnemonic Technique, Mapping TechniquesK učení nových slov je pro studenty klíčové efektivní používání strategií pro učení slovní zásoby. Výuka slovní zásoby a její rozvoj by měly začít již na úrovni předškolního vzdělávání a pokračovat po celou dobu školní docházky. Tato studie zkoumá dopady mnemotechniky klíčového slova a technik mapování na učení slovní zásoby v cizím jazyce (porozumění a produkce) a na její udržení u 120 iránských studentek v 6. ročníku anglického jazyka jako cizího jazyka v rámci skupinového učení. Studie využila pre-test (standardizovaný anglický rozřazovací test) k zajištění homogenity a pre-test znalosti slov k určení cílových slov. Účastnice byly rozděleny do tří experimentálních skupin včetně skupiny s metodou klíčového slova, pojmového mapování a myšlenkových map, a jedné kontrolní skupiny. Během 16 výukových sezení se každá experimentální skupina učila cílová slova s použitím náhodně přiřazených technik, zatímco s kontrolní skupinou se nijak speciálně nepracovalo. Po výukových sezeních byly provedeny tři následné testy k vyhodnocení porozumění, produkce a udržení slovní zásoby u studentů. Studie používala k analýze výsledků tři samostatné jednocestné postupy ANOVA.Výsledky odhalily statisticky významné rozdíly mezi skupinami v porozumění, produkci a udržení slovní zásoby. Technika myšlenkových map se ukázala...