Stop-motion animace jako týmový projekt školní a volnočasové výtvarné činnosti.
Stop-motion animation as a team project of school and leisure art activities
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193400Identifikátory
SIS: 265786
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Magidová, Markéta
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
10. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
projektová výuka, filmová výchova, výtvarná výchova, animace, animovaný film, stop-motion animace, hra, mezipředmětová provázanostKlíčová slova (anglicky)
project-based learning, film education, art education, animation, animated film, stop-motion animation, game, cross-curricular coherenceMá diplomová práce se zaměřuje na filmovou animaci. Stručně se věnuji její historie a současnosti v kontextu českých zemí. Stop motion animací se zabývám jako aktivitou, kterou lze zahrnout do výuky nejen výtvarné výchovy na základních školách, ale i na základních uměleckých školách a volnočasových organizacích. Jsou zde popsány možnosti animované tvorby ve spolupráci se spolky zabývajícími se výukou stop Motion animace. V praktické části se zaměřuji se témata a motivy vhodnými k uchopení žáky a jejich rozvinutí do krátkých filmů. Podstatnou částí diplomové práce je mezipředmětová provázanost a uplatnění diskurzivního pojetí projektové výuky. Popisuji zde, jak pomocí filmových profesí, které si žáci vyzkoušejí při práci na animovaném filmu, vznikají hodnotná pedagogická díla. Zkoumám vliv tvorby animovaného filmu na rozvoj dětské imaginace a v neposlední řadě mapuji spolupráci škol a organizací zaměřených na výuku animace. KLÍČOVÁ SLOVA projektová výuka, filmová výchova, výtvarná výchova, animace, animovaný film, stop- motion animace, hra, mezipředmětová provázanost
My diploma thesis focuses on film animation. I briefly address its history and present it in the context of the Czech countries. I deal with stop-motion animation as an activity that can be included in the teaching of art not only in elementary schools but also in elementary art schools and leisure organizations. Here are described the possibilities of animated creation in cooperation with associations dealing with the teaching of stop motion animation. In the practical part, the focus is on topics and motifs suitable for grasping the pupils and developing them into short films. An essential part of the diploma thesis is the inter-subject connection and the application of the discursive concept of project teaching. I describe here how valuable pedagogical works are created with the help of film professions, which the pupils try out while working on an animated film. I examine the influence of the creation of an animated movie on the development of children's imagination, and last but not least, they map the cooperation of schools and organizations focused on teaching animation. KEYWORDS project-based learning, film education, art education, animation, animated film, stop- motion animation, game, cross-curricular coherence