Strategická komunikace českých stakeholderů s cílem přijetí tzv." manželství pro všechny"
Strategic Communication of Czech stakeholders to adopt the so-called "marriage for all"
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193896Identifikátory
SIS: 263361
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Houdek, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
manželství pro všechny, LGBT+, strategická komunikace, teorie stakeholderů, Jsme férKlíčová slova (anglicky)
Equal marriage, LGBT+, strategic communication, stakeholder theory, Jsme férTato práce se zabývá strategickou komunikací spojenou s prosazováním manželství pro gaye a lesby (tzv. manželství pro všechny). V teoretické části popisuje formy a nástroje strategické komunikace a zaměřuje se na aktuální situaci LGBT+ komunity v Česku, a to z pohledu veřejnosti a politiky. V analytické části práce pomocí metody stakeholder mappingu analyzuje stakeholdery, kteří v Česku do procesu prosazování manželství pro všechny vstupují a usilují o jeho zavedení. Dále s využitím polostrukturovaných rozhovorů popisuje využití strategické komunikace hnutí Jsme fér, které usiluje o zavedení manželství pro všechny. Práce se zaměřuje i na firmy a korporace, které v roce 2023 podepsaly výzvu českého byznysu za zavedení manželství pro všechny. Pomocí rozhovorů zkoumá motivace, obavy a kroky učiněné těmito firmami ve věci podpory manželství pro všechny. Závěrem práce hodnotí úspěšnost strategické komunikace hnutí Jsme fér.
This thesis focuses on the strategic communication associated with the promotion of marriage for gays and lesbians (marriage for all). In the theoretical part, it describes the forms and tools of strategic communication and focuses on the current situation of the LGBT+ community in the Czech Republic from the perspective of the public and politics. In the analytical part of the thesis, it analyses, using the method of stakeholder mapping, the stakeholders who enter the process of promoting marriage for all in the Czech Republic and strive for its adoption. Then, using semi-structured interviews, it describes the use of strategic communication by the Jsme fér movement, which seeks to introduce marriage for all. The paper also focuses on the companies and corporations that have signed the Czech business call for the introduction of marriage for all in 2023. Using interviews and questionnaires, it explores the motivations, concerns and actions taken by these companies to promote marriage for all. Finally, the paper assesses the success of the strategic communication of the Jsme fér movement.