Genderové stereotypy v televizní reklamě
Gender stereotypes in television advertising
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193969Identifiers
Study Information System: 262461
Collections
- Kvalifikační práce [18159]
Author
Advisor
Referee
Vlčková, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies:Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
13. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Gender, genderové stereotypy, reklama, média, televizní stanice, televizní reklama, gender v reklaměKeywords (English)
Gender, gender stereotypes, advertising, media, TV stations, TV commercials, gender in advertisingBakalářská práce se zaměřuje na analýzu genderových stereotypů v televizních reklamách vysílaných na televizních stanicích Nova Lady a Nova Action. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem se liší prezentace genderových rolí na těchto genderově zaměřených stanicích. V teoretické části jsou definovány klíčové pojmy jako genderové stereotypy, pohlaví, genderové role a je popsáno, jak jsou ženy a muži zobrazováni v reklamách. Praktická část zahrnuje kvantitativní obsahovou analýzu vzorku reklam vysílaných během hlavního vysílacího času na obou stanicích. Analýza ukázala, že Nova Action vykazuje vyšší podíl tradičních genderových rolí než Nova Lady. Výsledky naznačují, že i když reklamní obsah může reflektovat cílové skupiny jednotlivých stanic, genderové stereotypy přetrvávají v obou případech.
The bachelor thesis focuses on the analysis of gender stereotypes in TV commercials broadcasted on Nova Lady and Nova Action TV stations. The aim was to find out how the presentation of gender roles differs on these gender-oriented stations. The theoretical part defines key terms such as gender stereotypes, gender and gender roles and describes how women and men are portrayed in the commercials. The practical part includes a quantitative content analysis of a sample of commercials aired during prime time on both stations. The analysis shows that Nova Action has a higher proportion of traditional gender roles than Nova Lady. The results suggest that although the advertising content may reflect the target groups of each station, gender stereotypes persist in both cases.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Gender na školách pro sluchově postižení
Defence status: DEFENDEDPánková, Tereza (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Date of defense: 4. 6. 2012RESUMÉ Bakalářská práce se zabývá projevy genderu a genderovými stereotypy na školách pro žáky/kyně se sluchovým postižením a to v oblasti vztahů a komunikace mezi vyučujícími a studujícími a mezi studujícími navzájem. ... -
Nerovné postavení žen v IT
Defence status: DEFENDEDMartinková, Monika (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2024)Date of defense: 10. 9. 2024 -
Analýza učebnic pro základní školy z genderového hlediska
Defence status: DEFENDEDSoušková, Anežka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021)Date of defense: 7. 9. 2021Tato diplomová práce se zabývá genderovou tematikou v učebnicích českého jazyka pro druhý stupeň základní školy. Jejím cílem je provést analýzu tří vybraných učebnicových řad různých nakladatelství a na základě výsledků ...