Změny mediální reprezentace českých fotbalových fanoušků v sezónách 2017/18 a 2022/23
Change in the media representation of Czech football fans in the 2017/18 and 2022/23 seasons
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194028Identifiers
Study Information System: 269469
Collections
- Kvalifikační práce [18159]
Author
Advisor
Referee
Cebe, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies:Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
13. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Čeští fotbaloví fanoušci, chuligáni, SLO, mediální reprezentace, stereotypizace, kvantitativní obsahová analýzaKeywords (English)
Czech football fans, hooligans, SLO, media representation, stereotyping, quantitative content analysisTato bakalářská práce se zabývá změnami mediální reprezentace českých fotbalových fanoušků v sezónách 2017/18 a 2022/23 na sportovních zpravodajských webech isport.cz, sport.idnes.cz a sport.cz. Cílem práce je porovnat, jakým způsobem média fanoušky v těchto dvou sezónách zobrazovala. Data byla zpracována kvantitativní obsahovou analýzou, která umožňuje systematické hodnocení mediálních obsahů. V analýze je zohledněna frekvence a rozsah příspěvků, typy fanoušků, témata článků, citování nebo parafrázovaní mluvčích z řad fanoušků a role Supporter Liaison Officer (SLO). Výsledky analýzy ukazují, že mediální reprezentace fotbalových fanoušků se v sezóně 2022/23 oproti sezóně 2017/18 změnila. Zatímco ve dřívější sezóně byli fanoušci často zobrazováni ve spojení s negativními tématy, v sezóně 2022/23 došlo k častějšímu zmiňování pozitivních témat a k častějšímu využívání názorů fanoušků, ale role SLO v této změně se nepotvrdila. Tyto změny reflektují posun ve vztahu mezi českými fotbalovými fanoušky a médii.
This bachelor's thesis examines changes in the media representation of Czech football fans during the 2017/18 and 2022/23 seasons on the sports news websites isport.cz, sport.idnes.cz, and sport.cz. The aim of the thesis is to compare how the media depicted fans in these two seasons. The data were processed using quantitative content analysis, which allows for systematic evaluation of media content. The analysis takes into account the frequency and scope of posts, types of fans, article topics, quoting or paraphrasing of speakers from among the fans, and the role of the Supporter Liaison Officer (SLO). The results of the analysis show that the media representation of football fans changed in the 2022/23 season compared to the 2017/18 season. While in the earlier season, fans were often depicted in connection with negative topics, in the 2022/23 season, there was more frequent mention of positive topics and more frequent use of fan opinions, although the role of the SLO in this change was not confirmed. These changes reflect a shift in the relationship between Czech football fans and the media.