Veřejná služba mladému publiku: Komparace rakouské rozhlasové stanice FM4 a českého Radia Wave
Public service in relation to young audiences: a comparison of the Austrian radio station FM4 and the Czech Radio Wave
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194091Identifikátory
SIS: 269484
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Groman, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
13. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
FM4, Radio Wave, Österreichischer Rundfunk, Český rozhlas, veřejná služba, mladé publikum, rozhlas, Generace Z, mediální spotřeba, digitální platformy, interaktivitaKlíčová slova (anglicky)
FM4, Radio Wave, Austrian Broadcasting Corporation, Czech Radio, public service, young audience, radio, Generation Z, media consumption, digital platforms, interactivityBakalářská práce srovnává přístup rozhlasových stanic veřejné služby k mladému publiku na příkladu rakouské rozhlasové stanice FM4, patřící pod ORF (Österreichischer Rundfunk), a její české alternativy Radia Wave, patřící pod Český rozhlas. Úvodní část práce se zaměřuje na popis specifických potřeb, preferencí a mediálních návyků Generace Z a současně představuje kontext a fungování obou vybraných stanic. V analyticko-výzkumné části práce, za použití metody komparativní analýzy, jsou zkoumány aspekty lineárního a On demand vysílání. Tato část je doplněna o polostrukturované rozhovory s šéfredaktory vybraných stanic, které poskytují hlubší interpretaci závěrů analýzy. Cílem této komparativní analýzy je identifikovat rozdíly a podobnosti ve vysílání obou stanic a jejich přístupu k mladým posluchačům, a zároveň poskytnout komplexní pohled na média veřejné služby a jejich reakci na měnící se mediální návyky této demografické skupiny. Výsledky práce mohou dále posloužit jako základ pro další analýzy zaměřené na optimalizaci komunikace médií veřejné služby s mladou generací. Autorka ve vztahu mezi médii veřejné služby a mladým publikem vnímá velký potenciál pro budoucí...
The bachelor thesis compares the approach of public service radio stations to young audiences on the example of the Austrian radio station FM4, belonging to ORF (Österreichischer Rundfunk), and its Czech alternative Radio Wave, belonging to Czech Radio. The introductory part of the thesis focuses on the description of the specific needs, preferences and media habits of Generation Z and at the same time presents the context and functioning of both selected stations. In the analytical and research part of the thesis, using the method of comparative analysis, aspects of linear and on- demand broadcasting are examined. This part is complemented by semi-structured interviews with the editors-in-chief of the selected stations, which provide a deeper interpretation of the conclusions of the analysis. The aim of this comparative analysis is to identify differences and similarities in the two stations' broadcasts and their approach to young listeners, while providing a comprehensive view of public service media and their response to the changing media habits of this demographic group. Furthermore, the results of this thesis can serve as a basis for further analysis aimed at optimizing public service media communication with the young generation. The author sees significant potential for future development...