Analýza kampaně Danuše Nerudové před prezidentskými volbami 2023
Analysis of Danuše Nerudová's campaign before presidential elections in 2023
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194371Identifikátory
SIS: 260323
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stauber, Jakub
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Politologie a mezinárodní vztahy
Katedra / ústav / klinika
Katedra politologie
Datum obhajoby
9. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Prezident ČR, prezidentská kampaň, Danuše Nerudová, sociální sítě, ženská kandidátkaKlíčová slova (anglicky)
President of the Czech Republic, presidential campaign, Danuše Nerudová, social networks, female candidateTato bakalářská práce se zabývá analýzou kampaně Danuše Nerudové před prezidentskými volbami 2023, a to se zaměřením na sociální sítě. Cílem práce byla charakteristika klíčových prvků typických pro kampaň na sítích Facebook, Instagram a TikTok. Konkrétně text rozděluje kampaň do čtyř částí, které jsou určeny podle časové osy a zároveň situace, ve které se Nerudová nacházela v předvolebních průzkumech. V práci je ke zkoumání využita obsahová analýza zaměřená na určení typů příspěvků užitých v dané fázi kampaně. Konkrétně se jedná o analýzu přechodu od prezentace kontaktní kampaně k publikování příspěvků se serióznějšími tématy, což souviselo s nárůstem preferencí v předvolebních průzkumech. Okrajově se práce zaměřuje také na účast Danuše Nerudové v televizních debatách a zkoumá externí proměnné z hlediska širokého chápání politického marketingu od Stephana Henneberga. V práci bylo dosaženo závěru v podobě upřesnění jednotlivých faktorů ovlivňujících kampaň Danuše Nerudové na sociálních sítích, konkrétněji výzkum nalezl pozitivní ladění příspěvků na sítích. Zároveň je výsledkem práce zjištění o minimálním užití negativní kampaně. Práce zjistila, že hlavním aspektem kampaně Nerudové na sociálních sítích byla vlastní sebeprezentace místo hanobení dalších kandidátů, kdy klíčovou složkou bylo pro...
This essay occupies of the analysis of Danuše Nerudová's campaign before the presidential elections in 2023, with the focus on social networks. The goal of the essay was to characterise key elements that were typical for the campaign on Facebook, Instagram and TikTok. Specifically, the campaign is divided into four parts, which are determined by the timeline as well as the situation, in which Nerudová was according to the pre-election polls. The essay uses content analysis focused on establishment of certain types of social networks posts used in a particular phase of the campaign. Specifically, the analysis is about finding a crossover point between the presentation of contact campaign and posts about more serious topics, which were related to the rise in the preferences in the polls. Marginally, the essay focuses on Danuše Nerudová's appearances in TV debates and looks into external variables in the mean of wide approach to political marketing from Stephan Henneberg. The essay reached the conclusion of precising individual factors influencing Danuše Nerudová's campaign on social networks, more specifically the research has found positive mood of the posts. In the meantime, the result of the essay is that there is a finding of minimal use of negative campaign. The essay also found out that the...