Teacher Education in Lebanon: A Comparison of Programs in American and French-Patterned Universities
Vzdělávání učitelů v Libanonu: Srovnání programů na univerzitách amerického a francouzského modelu
dissertation thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194457Identifiers
Study Information System: 217850
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Consultant
Šťastný, Vít
Referee
Poláchová-Vašťatková, Jana
Černý, Karel
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Pass
Keywords (Czech)
vzdělávací programy pro učitele, kurzy praxe, reflektivní praxe, získávání znalostní báze, technologie ve výuceKeywords (English)
teacher education programs, practicum courses, reflective practice, knowledge base acquisition, technology in teachingVysokoškolské vzdělávání v Libanonu je rozmanité a univerzity se dělí podle uplatněného modelu vzdělávání, jako například americký či francouzský. Tato disertační práce se držela vnitronárodního srovnávacího přístupu, aby porovnala programy vzdělávání učitelů na vysokých školách amerického a francouzského modelu v Libanonu. Bylo vybráno šest univerzit, tři z každého modelu. Cílem bylo popsat strukturu a obsah programů, prozkoumat vnímanou efektivitu programů na základě informací od absolventů a porovnat programy v indikátorech praktických zkušeností, reflektivní praxe a získávání základů znalostí. Srovnání bylo provedeno s využitím zavedených teorií jako měřítek: Feiman-Nemserova typologie koncepčních orientací v programech vzdělávání učitelů, teorie Lee Shulmana o získávání znalostních základů budoucími učiteli a teorie Freda Korthagena o začlenění reflektivní praxe do vzdělávání učitelů. K prozkoumání struktury a obsahu programů byla použita metoda analýzy dokumentů a byly provedeny polostrukturované rozhovory s dvaceti absolventy šesti vybraných univerzit amerického a francouzského vzoru s cílem zjistit vnímanou efektivitu programů při přípravě studentů na učitelství. Výsledky ukázaly podobnosti a rozdíly mezi univerzitami amerického a francouzského modelu, například potřebu zvýšení přípravy...