Jazyk reklamy v cestovním ruchu v Rusku a České republice
The language of advertising in tourism in Russia and the Czech Republic
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/194487/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194487Identifiers
Study Information System: 240211
Collections
- Kvalifikační práce [23802]
Author
Advisor
Referee
Stranz-Nikitina, Veronika
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Russian Language and Literature
Department
Institute of East European Studies
Date of defense
3. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
reklama|jazyk reklamy|cestovní ruch|propagace|reklama turizmu|lingvokulturologie|lingvopragmatikaKeywords (English)
advertising|language of advertising|tourism|promotion|advertising of tourism|cultural linguistics|linguopragmaticsAnotace: Cílem této bakalářské práce je představit reklamu jako důležitou součást propagace cestovního ruchu v českém a ruském prostředí. Autor popisuje cíle a funkce reklamy, její druhy a strukturu reklamních textů. Dále je také v této práci zaměřena pozornost na oblast cestovního ruchu. Zde autor blíže specifikuje jeho druhy a formy, popisuje historii turismu a dále se také snaží vyvodit možné budoucí vyhlídky tohoto odvětví. Následně se práce zaměřuje na výrazové prostředky reklamy v oblasti cestovního ruchu v Rusku a České republice.
The aim of this bachelor thesis is to present advertising as an important part of tourism promotion in the Czech and Russian tourism environment. The author describes the objectives and functions of advertising, its types and the structure of advertising texts. There is also a focus on tourism in this thesis. Here the author specifies its types and forms, describes the history of tourism and also tries to deduce the possible future prospects of this industry. Afterwards, the thesis focuses on the expressive means of advertising in tourism in Russia and the Czech Republic.