Postavení a role základních škol při nemocnicích
Status and role of hospital primary schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194835Identifikátory
SIS: 258597
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zemková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
18. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
základní škola, nemocnice, nemocný žák, škola při nemocniciKlíčová slova (anglicky)
primary school, hospital, sick student, hospital schoolBakalářská práce se zabývá postavením a rolí základních škol při nemocnicích. Cílem práce je popsat vliv vnitřního a vnějšího prostředí na činnost základních škol při nemocnicích. Vnitřním prostředím se rozumí nemocniční prostředí, vnějším prostředím se rozumí obecné prostředí, které školu může ovlivňovat po stránce legislativní, ekonomické, sociokulturní a jiné. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. Teoretická část je zaměřena na legislativní ukotvení základních škol při nemocnicích, výchovně vzdělávací proces, který v nich probíhá, a jeho účastníky. V teoretické části práce autorka také uvádí základní informace o roli základních škol při nemocnicích, která je součástí jejich postavení. Výzkumná část je zaměřena na kvalitativní výzkumné šetření. Data byla získána pomocí techniky polostrukturovaného rozhovoru a následně zpracována pomocí metody zakotvené teorie. Výsledky výzkumného šetření popisují především postavení základních škol při nemocnicích a částečně se dotýkají i vlivů působících na jejich roli. Za důležité zjištění autorka práce považuje to, že vztahy pedagogů základních škol při nemocnicích a zdravotníků nejsou vždycky ideální, a to do velké míry ovlivňuje postavení nemocničních škol. Autorka práce také zjistila, že míra zapojení základní školy při nemocnici do léčebného a...