Incidencia del ambiente de clase en la percepción del aprendizaje de ELE en los estudiantes checos
Influence of the class environment on the perception of ELE learning on Czech students
Vliv prostředí třídy na vnímání výuky španělštiny jako cizího jazyka u českých studentů
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/195010Identifikátory
SIS: 250757
Kolekce
- Kvalifikační práce [23775]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
González Lozano, Javier
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Španělský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání - Latinský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
11. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Španělština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
studium španělštiny jako cizího jazyka|faktory prostředí třídy|vliv na výuku ELEKlíčová slova (anglicky)
ELE learning|factors of the classroom environment|impact on ELE learningTato bakalářská práce se věnuje vlivu prostředí třídy na vnímání výuky španělštiny jako cizího jazyka (ELE) u českých studentů. Zaměřuje se na tři skupiny faktorů, které se týkají učitele, spolužáků a třídy. Cílem je zjistit, do jaké míry tyto faktory ovlivňují studenty během procesu učení. K tomuto účelu byl využit online dotazník, který byl prostřednictvím učitelů distribuován studentům českých středních škol. Z výsledků vyplývá, že nejvlivnějším faktorem je učitel, konkrétně jeho styl výuky, naopak nejméně vlivný je prostor třídy, zejména její výzdoba. Tato zjištění mohou učitele ELE informovat o aspektech prostředí třídy, které lze zlepšit, a zvýšit tak efektivitu procesu učení. Klíčová slova: učení ELE, faktory prostředí třídy, vliv na výuku ELE
This bachelor thesis is devoted to the impact of the classroom environment on Czech students' perceptions of learning Spanish as a foreign language (ELE). It focuses on three sets of factors revolving around the teacher, the classmates and the classroom. The aim is to identify and present how and to what extent these factors influence students during the learning process. For this purpose, the online questionnaire was used and distributed to students in Czech secondary schools via their teachers. The results indicate that the teacher, specifically the teaching style, is the most influential factor, while the classroom space, particularly its decoration, is the least influential. These findings may inform ELE teachers about aspects of the classroom that can be improved and thus enhance the effectiveness of the learning process. Keywords: ELE learning, factors of the classroom environment, impact on ELE learning