Současné digitální technologie a jejich využití ve výtvarné výchově
Contemporary digital technologies and their use in art education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/195215Identifikátory
SIS: 269748
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Raudenský, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
4. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
digitální média, umělá inteligence, učitel, rozhovor, edukace, výtvarná výchovaKlíčová slova (anglicky)
digital media, artificial intelligence, teacher, interview, education, art educationBakalářská práce se zaměřuje na vztah výtvarné výchovy a digitálních médií, se zvláštním zaměřením na umělou inteligenci. Teoretická část představuje digitální svět a jeho vliv na výtvarnou výchovu, přičemž se také věnuje digitálním kompetencím a mapuje strategii vzdělávací politiky České republiky ve vztahu k implementaci těchto modelů do kurikulárních dokumentů. Výzkumná část využívá polostrukturovaných rozhovorů s učiteli výtvarné výchovy na druhém stupni základních škol, aby odpověděla na otázku, jaká je aktuální situace a využití digitálních technologií a umělé inteligence v hodinách výtvarné výchovy. Na základě výsledků výzkumu obsahuje didaktická část návrh výukového celku. Bakalářská práce je také doplněna o výtvarný projekt, který využívá možnosti umělé inteligence. KLÍČOVÁ SLOVA digitální technologie, umělá inteligence, učitel, rozhovor, edukace, výtvarná výchova
The bachelor thesis focuses on the relationship between art education and digital media, with a special focus on artificial intelligence. The theoretical part introduces the digital world and its influence on art education, while it also focuses on digital competences and maps the strategy of the educational policy of the Czech Republic in relation to the implementation of these models in curriculum documents. The research part uses semi-structured interviews with art teachers at the second level of primary schools to answer the question of the current situation and the use of digital technologies and artificial intelligence in art classes. Based on the results of the research, the didactic part contains a proposal for a teaching unit. The bachelor thesis is also supplemented with an art project that uses the possibilities of artificial intelligence. KEYWORDS digital media, artificial intelligence, teacher, interview, education, art education