Zkoumání strategií zvládání stresu ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám u vychovatelů v zařízeních náhradní výchovné péče.
Exploring stress coping strategies in relation to selected professional characteristics of educators in foster care settings
dissertation thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/195342Identifiers
Study Information System: 231387
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Consultant
Šotolová, Eva
Referee
Škoda, Jiří
Kohout, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
27. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
ústavní a ochranná výchova, vychovatel, profesní charakteristiky, stresKeywords (English)
institutional and protective education, educator, professional characteristics, stressPředmětem disertační práce se stalo téma strategií zvládání stresu ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám u vychovatelů v zařízeních náhradní výchovné péče. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních relevantních témat související s problematikou profesních charakteristik u vychovatelů školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Empirická část je založena na komparaci Bochumského osobnostního dotazníku a Strategií zvládání stresu v rámci vzorku 377 vychovatelů pracujících v systému školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Konstatujeme zjištění pouze dílčích signifikantně významných rozdílů ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám a strategiím zvládání stresu u námi vybraného vzorku. KLÍČOVÁ SLOVA ústavní a ochranná výchova, vychovatel, profesní charakteristiky, stres,
The subject of the dissertation was stress management strategies in relation to selected professional characteristics of educators in foster care settings. The theoretical part is focused on defining the basic relevant topics related to the issue of professional characteristics of educators in educational institutions for the performance of institutional and protective education. The empirical part is based on a comparison of the Bochum Personality Questionnaire and the Stress Management Strategies within a sample of 377 educators working in the system of school institutions for the performance of institutional and protective education. We note the finding of only partial significant differences in relation to the selected occupational characteristics and stress management strategies in our sample. KEYWORDS institutional and protective education, educator, professional characteristics, stress,