Komunikační dovednosti manažera a jejich význam
Manager's communication skills and their importance
diploma thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/196274/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196274Identifiers
Study Information System: 262729
Collections
- Kvalifikační práce [19333]
Author
Advisor
Referee
Svobodová, Zuzana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Adult education and educational management
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 1. 2025
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
komunikace, lidské zdroje, manažer, motivace, komunikační dovednosti, řízení a vedení lidí v organizaciKeywords (English)
communication, human resources, manager, motivation, communication skills, leadership1 Abstrakt Stěžejním tématem předkládané diplomové práce s názvem "Komunikační dovednosti manažera a jejich význam" jsou vyjadřovací a komunikační dovednosti manažera (zejména schopnost prezentovat, vysvětlit svůj vlastní názor, efektivně naslouchat druhým, vnímat sdělení jako celek, vést porady atp.), znalost předpokladů úspěšné komunikace a význam jejich rozvoje. Komunikační a vyjadřovací schopnosti jsou zcela zásadním faktorem při úspěšném vedení lidí. Význam efektivní komunikace a také navazování vztahů v rámci spolupráce včetně dodržování firemní kultury jsou nedílnou součástí úspěšnosti a pozitivního vnímání společnosti nejen ze strany zaměstnanců, ale i externích partnerů. Práce se zaměřuje především na celkovou identifikaci a definici komunikačních dovedností manažera, a to především při práci s lidmi a při řešení interpersonálních problémů a konfliktů. Cílem práce bylo zhodnotit komunikační dovednosti manažerů vybrané firmy z oblasti maloobchodního prodeje z pohledu zaměstnanců firmy a navrhnout doporučení pro zefektivnění manažerské komunikace. Hlavní metodou sběru dat se stal anonymní nestandardizovaný dotazník vlastní konstrukce. Dotazníkem bylo na základě výpovědí zaměstnanců (respondentů) participujících na tomto kvantitativním výzkumu zjišťováno, jak oni sami subjektivně hodnotí význam...
1 Abstract The presented diploma thesis entitled "Managerial Communication Skills and Their Significance", as its name already demonstrates, delves into the nuanced realm of effective managerial communication (especially the ability to present, articulating opinions, listen to others effectively, perceive the message as a whole, conduct meetings, etc.). Mastery of these communication prerequisites is crucial for successful leadership. Effective communication and relationship-building within a cooperative framework, while adhering to company culture, are vital for the positive perception and success of a company, both internally and externally. Central to the thesis is the comprehensive exploration and delineation of managerial communication competencies, particularly in the context of human resource management and conflict resolution. By scrutinizing the communication skills and prerequisites essential for successful interactions, the work aims to assess their proficiency among managers within a selected company, gauging employee perspectives. Concurrently, it seeks to proffer strategic recommendations to enhance intra-organizational communication channels, thereby improving managerial decision-making agility. A cornerstone of the research methodology employed is an anonymous, non-standardized,...