Motivace k učení se cizím jazykům u žáků s odlišným mateřským jazykem na úrovni nižšího sekundárního vzdělávání
Motivation to learn foreign languages among lower secondary students with different first language
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/196287/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196287Identifikátory
SIS: 275006
Kolekce
- Kvalifikační práce [19299]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Boško, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pedagogiky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
14. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
motivace k učení, cizí jazyk, český jazyk, žák s odlišným mateřským jazykem, nižší sekundární vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
motivation to learn, foreign language, Czech language, student with different first language, lower secondary educationDiplomová práce se zbývá motivací k učení se cizím jazykům u žáků s odlišným mateřským jazykem na úrovni nižšího sekundárního vzdělávání na Základní škole v Mostě a to k výuce cizích jazyků. Cílem práce bude zkoumat motivaci žáků k učení včetně školních faktorů na učení, jaký mají vliv na výsledky žáků. Teoretická část se věnuje motivaci a jak se rozděluje. Dále zmíní školní faktory ovlivňující motivaci k jednotlivým předmětům, např. sebehodnocení, hodnocení žáků, potřeby, zájmy a zaměřím se také na emocionální wellbeing, kde popíše pocity žáků s odlišným mateřským jazykem ve škole, spokojenost s třídním kolektivem a vyučujícími, vnímání podpory k učivu. V empirické části bude využita kvantitativní metoda a to prostřednictvím dotazníků. Zaměří se na výuku cizích jazyků pomocí Likertovy škály (zcela souhlasí - souhlasí - nesouhlasí - zcela nesouhlasí). Dotazník bude krátký, jasný a srozumitelný, jelikož s ním budou pracovat i žáci s odlišným mateřským jazykem. Výběr respondentů je tvořen z žáků mostecké základní školy v 7. - 9. ročník, protože v každém ročníku jsou tři třídy. Výsledky z dotazníků jsou takové, že žáci v 7. ročníku preferují zkoumání slov a her, v 8. ročníku pohyby a sociální interakce, a v 9. ročníku praktické využití jazyka a globální otázky.
The diploma thesis deals with the motivation to learn foreign languages of pupils with a different mother tongue at the level of lower secondary education at the Primary School in Most, namely to teach foreign languages. The aim of the thesis will be to examine the motivation of pupils to learn, including school factors on learning, how they affect pupils' results. The theoretical part deals with motivation and how it is divided. It will also mention school factors influencing motivation for individual subjects, e.g. self-assessment, pupil assessment, needs, interests and I will also focus on emotional wellbeing, where it will describe the feelings of pupils with a different mother tongue at school, satisfaction with the class and teachers, perception of support for the curriculum. In the empirical part, a quantitative method will be used through questionnaires. They will focus on teaching foreign languages using the Likert scale (strongly agrees - agrees - disagrees - strongly disagrees). The questionnaire will be short, clear and understandable, as pupils with a different mother tongue will also work with it. The selection of respondents is made up of pupils of the Most primary school in grades 7 to 9, because there are three classes in each grade. The results from the questionnaires are such...