Rozvoj čtenářské gramotnosti pomocí metod RWCT na prvním stupni základních škol
Development reading literacy using RWCT methods in the first grade of primary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/196415/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196415Identifikátory
SIS: 279280
Kolekce
- Kvalifikační práce [19244]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Laufková, Veronika
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra české literatury
Datum obhajoby
16. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Čtení, čtenářská gramotnost, metody RWCT, čtenářské dílny, modelová lekceKlíčová slova (anglicky)
reading, reading literacy, RWCT methods, reading workshops, sample lessonsDiplomová práce je zaměřena na rozvoj čtenářské gramotnosti pomocí metod RWCT na prvním stupni základních škol. V teoretické části si definujeme základní pojmy, jako čtení, čtenářská gramotnost, metody RWCT a čtenářská dílna. Cílem práce je zaměření se na metody RWCT - jak daná metoda vypadá, jaké má výhody a příklady jak s metodou pracovat ve třídě. Dále se budeme zabývat tím, jak metody zakomponovat do příprav na hodiny čtení na prvním stupni. V praktické části se věnujeme modelovým lekcím s metodami RWCT, které jsem vytvořila a následně odučila v hodinách čtení.
The diploma thesis is focused on the development of reading literacy using RWCT methods in the 1st grade of primary schools. In the theoretical part we define basic concepts such as reading, reading literacy, RWCT methods and reading workshop. The aim of the thesis is to focus on RWCT methods - what the given method looks like, what advantages it has and examples of how to work with the method in the lesson. Next we deal with how to incorporate the methods into the preparations for reading lessons in the first grade. In the practical part we focus on model lessons with RWCT methods that I created and subsequently taught in reading lessons.