Vliv influencerů na děti mladšího školního věku
The Impact of Influencers on Primary School Children
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196423Identifiers
Study Information System: 276285
Collections
- Kvalifikační práce [19244]
Author
Advisor
Referee
Martinovská, Klára
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training For Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 1. 2025
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Influenceři, mladší školní věk, sociální média, mediální gramotnost, rodina, školaKeywords (English)
Influencers, primary school age, social media, media literacy, family, schoolDiplomová práce se zabývá vlivem influencerů na děti mladšího školního věku. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem influenceři ovlivňují hodnoty, postoje a chování dětí, a jaké jsou možné dopady tohoto vlivu na jejich vývoj. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu bylo zjištěno, že děti často napodobují chování a hodnoty influencerů, což může mít pozitivní i negativní dopady na jejich osobnostní rozvoj. Práce zdůrazňuje potřebu mediální výchovy a spolupráce mezi rodiči, školami a dalšími aktéry, aby děti byly schopny kriticky zhodnotit obsah, který konzumují na sociálních sítích. KLÍČOVÁ SLOVA Influenceři, mladší školní věk, sociální média, mediální gramotnost, rodina, škola.
This thesis examines the impact of influencers on primary school children. The aim of this thesis is to identify how influencers affect the values, opinions, and behaviors of children, and to explore the potential effects of this influence on children's development. Qualitative research revealed that children often imitate the behaviors and values of influencers, which can shape their personality development in both positive and negative ways. The thesis highlights the importance of media literacy education and cooperation between parents, schools, and others in developing children's critical thinking skills in evaluating the content they are exposed to on social media. KEYWORDS Influencers, primary school age, social media, media literacy, family, school.