Vývoj televizního média a jeho publika
Tje evolution of television and its audience
diploma thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1964Identifiers
Study Information System: 160462
Collections
- Kvalifikační práce [6813]
Author
Advisor
Referee
Svoboda, Aleš
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Electronic Culture and Semiotics
Department
Department of Electronic Culture and Semiotics
Date of defense
2. 2. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
televize, média, nová média, internet, digitalizace, globalizace, manipulace, sdělení, publikum, informaceKeywords (English)
television, media, new media, internet, digitalization, globalization, manipulation, announcement, audience, informationDiplomová práce bude věnována tématu tradičních i nových médií, která se v současné době stávají dominantou mediálního světa a také neoddělitelnou součástí každodenního života. Cílem textu bude představit televizi jako médium, které se neustále vyvíjí, stejně tak jako názor na něj a jeho publikum. Na základě tohoto předpokladu budeme zkoumat televizi z pohledu několika předních mediálních teoretiků. Existuje totiž několik v zásadě rozdílných náhledů na toto médium i jeho publikum. Především starší autoři, jako například Pierre Bourdieu, Neil Postman, Jeremy Orlebar či Guy Debord, si vnímali televizi a mediální prostředí jako manipulativní a televizní publikum, tedy její diváky, jako masové a pasivní. Oproti tomu stojí autoři současnosti, kteří nová média, mezi něž patří také digitalizovaná televize, charakterizují jako síťová a bez centrální redakce, a jejich uživatele shledávají jako aktivní. Řeč je kupříkladu o Pierrovi Lévym, Donu Tapscottovi nebo Axelu Brunsovi. Mezi oběma protipóly se ještě pohybují Stuart Hall a John Fiske, kteří diváky své doby, tj. stále ještě analogové televize vnímají jako částečně aktivní publikum. Zvláštní pozornost bude věnována především problematice postupného vývoje televize jako média a jejího publika. Televize je totiž považována za jedno z tradičních (starých)...
The diploma thesis will be devoted to the theme of traditional and new media, that are becoming dominates the media world and an important part of everyday life. The text aims to introduce television as a medium that is constantly evolving, as well as the and its audience. Based on this assumption, we will examine television from the perspective of several main media theorists. In fact, there are several basically different views on this medium and its audience. Especially older writers such as Pierre Bourdieu, Neil Postman, Jeremy Orlebar or Guy Debord, have become accustomed to television and the overall medial platform as manipulative and television audience passive. On the other hand, there are also several authors, who see media in progress, digitization and the emergence of new media as new possibilities. We are talking about Pierre Levy, Don Tapscott and Axel Bruns. Between the two opposites are still moving Stuart Hall and John Fiske. Special attention will be devoted to the issue of the gradual development of television as a medium and its audience. Television is in fact considered as one of the traditional (old) media, however, it is changing with technological developments and respond to innovation. I will try to answer the question of what television as we know it today, uses of old and...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Defence status: DEFENDEDČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Defence status: DEFENDEDPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Defence status: DEFENDEDProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...