Development of knowledge and skills in initial mathematics teacher education and early years of teaching career in Ghanaian basic schools
Rozvoj znalostí a dovedností v počátečním vzdělávání učitelů matematiky a v prvních letech učitelské kariéry na ghanských základních školách
dissertation thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197828Identifiers
Study Information System: 239767
Collections
- Kvalifikační práce [19358]
Author
Advisor
Referee
Jirotková, Darina
Kovács, Zoltán
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Mathematics Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 3. 2025
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Pass
Keywords (Czech)
Mathematics education, pedagogical content knowledge, teacher attitudes, early-grade teachers, pre-service teachers, in-service teachersKeywords (English)
Mathematics education, pedagogical content knowledge, teacher attitudes, early-grade teachers, pre-service teachers, in-service teachersCitace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Přínosy a rizika otevření profese učitele na základních školách jedincům bez pedagogického vzdělání
Defence status: DEFENDEDKučerová, Martina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2022)Date of defense: 7. 9. 2022The aim of this diploma thesis is to analyse the issue of teaching as a profession in the conditions of current changes in education and to describe the current situation in the field of personnel provision of education ... -
Profesní vidění učitelů ve výtvarné výchově
Defence status: DEFENDEDOchová, Daniela (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 5. 9. 2016Tato diplomová práce se zabývá profesním viděním učitelů, jako jedním z aktuálních pojmů oborových didaktik, a to vzhledem k výtvarné výchově. Vychází z poznání, že myšlení profesionálů se neodehrává pouze v pojmech, ale ... -
Osobnost učitele v pojetí studentů
Defence status: DEFENDEDSvobodová, Ludmila (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2019)Date of defense: 24. 9. 2019The Master thesis with the name "Personality of a Teacher in Students' Perception" is divided into two parts - a theoretical part and a practical part. The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter ...