Aplikace nových poznatků do výuky biologie na příkladu klonování a kmenových buněk
Application of new knowledge in biology teaching: cloning and stem cells
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20033Identifikátory
SIS: 58469
Kolekce
- Kvalifikační práce [20091]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křesťanová, Věra
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky biologie
Datum obhajoby
28. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Předložená práce se zabývá možnostmi aplikace aktuálních poznatků vědy do výuky středoškolské biologie. V souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia zpracovává koncept výuky učiva o klonování a kmenových buňkách. Koncept vychází z třífázového modelu učení a zásad kooperativního vyučování. Kromě doporučených forem a metod výuky obsahuje také učební úlohy různých typů podporujících rozvíjení klíčových kompetencí. Navržený koncept výuky byl ověřen na dvou pražských gymnáziích. Součástí práce je rovněž analýza zahraničních a českých internetových zdrojů poskytující výukové materiály využitelné pro výuku biologie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis focuses on teaching the latest scientifical knowledge in high school biology. It develops the new concept of cloning and stem cells and their teaching according to the general educational programme of "Gymnazias". The concept results from the three-stage teaching model and cooperative learning. It contains different types of learning tasks to support development of key competencies and the recommended methodologies as forms of teaching. The proposed concept was recently evaluated at two Prague high schools. Part of the thesis is an analysis of international and Czech websites which offer educational resources to teach biology. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)