Projekt zaměřený na vybranou oblast multikulturní výchovy
A project focusing on a selected area of multicultural
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20689Identifiers
Study Information System: 62932
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Nováková, Daniela
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
English Language Oriented at Education - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce se zabývá problematikou multikulturní výchovy, jejím vymezením v rámcově vzdělávacím programu a dále také problémy spojenými se zavedením tohoto průřezového tématu do praxe a v neposlední řadě také osobností učitele multikulturní výchovy. Hlavním cílem práce je podat návrh projektu, který je již zaměřen na konkrétní téma v multikulturní výchově a zároveň představuje, jak by se mohlo při realizaci multikulturní výchovy postupovat, a to konkrétně v rámci tématu, které se zabývá romskou problematikou. Práce také podává stručný přehled o multikulturní výchově a dvou odlišných přístupech k ní jako k povinné součásti vzdělávání-. Dále také informuje o možnostech využití projektové metody ve školním prostředí.
The bachelor thesis deals with the problems concerning multicultural education, its defíning within the framework education programme as well as the problems connected with putting this cross-curricular subject into practice and last but not least it deals with the personality of the multicultural education teacher. The main objective of this thesis is to put a suggestion of a project, which is already focused on a specific topič and at the samé time it suggests how to proceed multicultural education, particularly in the area dealing with the Romany problém. The thesis also provides a short outline of the multicultural education and of two different approaches to it as a compulsory part of education in ouťcountry. It also informs about the possibility of using the project method in schools.