Přístup k problematice vstupu dítěte do základní školy v mezinárodní škole podle britského národního kurikula
Approach towards children entering the primary education at the international school operating under British National Curriculum
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20982Identifiers
Study Information System: 71138
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Opravilová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
29. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Diplomová práce "Přístup k problematice vstupu dítěte do základní školy v mezinárodní škole podle britského národního kurikula" se zamýšlí nad pojmy školní zralost a školní připravenost dítěte. Primárním zájmem této práce je prezentovat přístupy, postoje a stanoviska britského národního kurikula k problematice, která je spojena se zlomovým obdobím v životě dítěte, vstupem do základní školy, následně je porovnat s přístupy českého vzdělávacího systému a na základě této komparace hledat inspiraci pro pedagogickou práci. Praktická část diplomové práce prezentuje vzdělávací osnovy britského vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání v běžném denním režimu mezinárodní školy a mapuje pohled rodičovské veřejnosti na význam institucionálního předškolního vzdělávání pro přípravu dítěte do první třídy základní školy.
The thesis "Approach towards children entering the primary education at the international school operating under British National Curriculum" is assessing topics like school readiness and school maturity of a child. The primary goal of this paper is to present approaches, attitudes and positions of the British National Curriculum on the topic connected with a turning point in the life of a child - the entry to the primary school - compare them with the Czech educational system and based on this comparison seek inspiration for the teaching practice. The practical part of the thesis presents the contents and targets of the British educational system for pre-school education in a common day-to-day regime of an international school and maps the parent opinion on the importance of the institutional pre-school education in the preparation of a child for the first grade in the primary school.