Pojmotvorný proces v prostředí čtverečkovaného papíru
Concept building process in the environment of Grid paper
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21001Identifiers
Study Information System: 74090
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Hejný, Milan
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Má diplomová práce je zaměřena na geometrická prostředí geoboardu, tečkovaného papíru, čtverečkovaného papíru a trojúhelníkového papíru. Nejdříve zkouším experiment sama na sobě, objevuji Pickovu formuli pro trojúhelníkový papír. Následně na svůj postup aplikuji hladiny poznávacího procesu. Tím si chci projít stejným procesem, kterým procházejí děti v procesu učení a objevování. V další části se zabývám tím, jak těmito prostředími mohu napomoci dojít k očekávaným výstupům z RVP a jak jsou tato prostředí uchopena v učebnicích. Poslední částí jsou experimenty v těchto geometrických prostředích s dětmi.
My diploma work focuses on geometrical environments geoboard, dotted paper, grid paper and triangular paper together. At first, I try to apply this experiment on myself, thus I discover the Pick's formula for a triangular paper. Consequently I apply different levels of a cognitive process on my procedure. By doing this I am trying to go through the same process the children experience during the experiments. My next part deals with a problem of how such aspects could be used in order to get the expected outputs from "RVP" and how these aspects are understood in textbooks. The last part contains the actual experiments with children in the geometrical backgrounds described above.