Rozvíjení grafomotiriky u dětí předškolního věku a v 1. ročníku základní školy
Development of graphomotoric skills of children in pre-school age children in the firs grade of elementary school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21006Identifiers
Study Information System: 70687
Collections
- Kvalifikační práce [19194]
Author
Advisor
Referee
Wildová, Radka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce se zabývá rozvojem grafomotoriky u dětí předškolního věku a v 1. ročníku základní školy. Teoretická část se skládá z pěti kapitol. Je zde nastíněna charakteristika dítěte předškolního věku a problematika školní zralosti, připravenosti, motoriky a didaktická problematika výuky psaní. Konkrétně čtvrtá kapitola je zaměřena na grafomotoriku - její vývoj, definici, diagnostiku a dětskou kresbu. Empirická část je věnována aplikaci experimentální metodiky pro rozvoj grafomotoriky ve skupině dětí předškolního věku.
The dissertation essay deals with the development of graphomotoric skills of children in pre-school age and children in the first grade of elementary school. The theoretic part is divided into five chapters. There are outlines of a characterization of children in pre-school age, problems of a school maturity, a school readiness, motorics and didactic problems in teaching of an elementary writing. Concretely the fourth chapter is aimed at graphomotorics - its development, a definition, a diagnostic and children's drawings. The empirical part is focused on application of experimental methodology of the development of graphomotoric skills in group of children in pre-school age.