Multikulturní prostředí na primární škole
Multicultural education primary educated pupils
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21047Identifikátory
SIS: 70675
Kolekce
- Kvalifikační práce [19194]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kargerová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato diplomová práce je zaměřena na úroveň, míru multikulturní vzdělávání žáků na 1.stupni základních škol. Teoretická část vymezuje pojem multikulturní výchova a pojmy důležité pro její hlubší pochopení. Definuje multikulturní výchovu ke vztahu k žákům, učitelům a škole. Praktická část je zpracována na základě dotazníkového šetření, které proběhlo ve čtyřech základních školách a zjišťovalo úroveň multikulturní vědomí žáků a míru jejich vztahů k žákům z odlišné kultury. Práce obsahuje též dotazníkové šetření učitelů 1.stupně, týkající se jejich přístupu k multikulturnímu vzdělávání a zkušeností s žáky z odlišných kultur. Předkládaná práce přibližuje skutečný stav multikulturního vzdělávání na vybraných základních školách.
The thesis is focused on level and degree of multicultural education primary educated pupils. Its the theoretical part specifies a conception of multicultural education and terms important for closer insight of these. The part also defining education inrelation to pupils, teachers and school. The practical part is elaborated on the basis of the questionnaire designated for for Primary schools. It finds out the level of multicultural awareness of pupils and quality of their relations to pupils from a different culture. This part either contains the questionnaire survey of Primary teachers. It is concerned with teacher's approach to multicultural education and experiances with pupils from a different culture. This work makes closer view of the real state of multicultural education at selected schools.