Integrace dětí se specifickými poruchami učení do běžné třídy základní školy
Integration children with special difficulties of education apprehented to primary school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21049Identifiers
Study Information System: 70740
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Křivánek, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem mé diplomové práce je zmapování, do jaké míry jsou dnes vnímány děti se specifickými poruchami učení v dnešní společnosti. V teoretické části jsem se podrobně zaměřila na specifické poruchy učení, na jejich podobu ve školském zákoně, také na to, jak se jimi zabývá RVP a na integraci dětí se specifickými poruchami učení do běžné třídy základní školy. V praktické části je pomocí několika dotazníků, rozhovorů a pozorování vytvořen přehled současné situace na předem zvolené základní škole, tedy: jak jsou děti vnímány učiteli i spolužáky, jaké sociální vztahy ve třídách panují, jaké metody učitelé využívají a jak dalece jsou vzděláni v tomto oboru.
This dissertation was writen to that effect to exlain how are children with a special difficulties of education apprehented in this time population. In teoretical part, I have detaily tergeted the specifical difficulties of education, its school rulls form, and also how its reflected in RVP and integration to basic school classrom of children with specifical difficulties of education. In practical part there is made a review of present situation of beforehand elected basic school. So hew are these pupils accepted by teachers and schoolmates, which social relations dominate in forms, which metods are used and how deeply are teahcers educated of this problems.