Kooperativní způsob výuky z hlediska podpory sociálního učení žáka
Co-operation way of teaching as a support of a pupil's social learning
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21067Identifiers
Study Information System: 70743
Collections
- Kvalifikační práce [19194]
Author
Advisor
Referee
Tomková, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce zpracovává téma Kooperativní způsob výuky z hlediska podpory sociálního učení žáka. Obsahuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o otázkách kooperativního vyučování celkově, přináší přehled o ostatních vyučovacích typech. Přibližuje kooperaci a kooperativní výučování, možnosti a úskalí zavádění kooperace do výuky. Seznamuje nás s kooperativními a sociálními dovednostmi. Aby kooperační výuka byla efektivní, uvádí základní elementy pro její fungování. Praktická část se zajímá o zkušenosti učitelů s kooperativním způsobem výuky. Zkoumá, proč učitelé využívají kooperaci nebo naopak, proč ji do výuky nezařazují. Dále se dotazuje dětí, jak se jim pracuje ve skupině a jak se jim tato práce líbí nebo nelíbí.
This diploma thesis covers a theme Co-operative way of teaching as a support of a pupil's social learning. The diploma paper consists of a theoretical and a practical part. It deals with the issue of co-operative teaching as a whole, gives an overview of the other teaching variants. It shows the possitive and negative aspeckts of this way of teaching. It quotes the co-operative and social skills and shows the basic elements for the operation of the co-operation. The practical part focus on teacher's experiences with the co-operation. It explores the use of the co-coperation. It asks children about their experiences and popularity of this issue.