Výukové a diagnostické možnosti prostředí Sčítací trojúhelníky u žáků na 1. stupni
Teaching and diagnostic possibilities of areas Adding triangles used with pupils on the basic school level
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21069Identifiers
Study Information System: 74154
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Jirotková, Darina
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Kvalitativní výzkum prostředí součtových trojúhelníků založený na experimentu. Zadání parametrů náročnosti úlohy, popis a analýza řešitelských strategií, charakteristika a analýza chyb, reedukační postupy. Zpracování tématu z pohledu výukových a diagnostických možností. Cílem práce je kvalitativně navýšit význam prostředí součtových trojúhelníků při vyučování aritmetiky na 1. stupni ZŠ.
Qualitative research of the environment of Summing triangles based on an experiment. Exercise's level parameters determination, description and analysis of solving strategies, characteristics and analysis of mistakes, re-education process. The theme treated from the aspect of didactic and diagnostic potentials. The purpose of this work is to enhance qualitatively the importance of the environment of Summing triangles in arithmetics for primary schools.