Diagnostický ústav: ano, či ne? Vliv ústavní výchovy na rozvoj osobnosti
Diagnostic institution: yer or no? The influence of institutionausation on the character of the development of adolescents
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/21361/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21361Identifikátory
SIS: 76755
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pelikán, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
21. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Hlavní myšlenkou mé Diplomové práce je pokusit se zodpovědět otázku: nakolik splňuje Diagnostický ústav pro mládež v Praze, Hodkovičkách (dále jen DÚM) funkce, které mu ukládá zákon, potažmo zda v tomto zařízení dochází u klientek k rozvoji jejich osobnosti. Pokouším se z pozice bývalého nočního vychovatele poukázat na klady a zápory tohoto zařízení a nabídnout vlastní úvahy o změnách v oblasti efektivity práce s klientkami. Práce má dvě části - první, teoretickou, kde jednak specifikuji funkce diagnostického ústavu, roli vychovatele, typ osobností klientek a zároveň přibližuji funkce rodiny, nevhodné výchovné styly v rodině, osobnost a možnosti jejího rozvoje. Druhá část práce představuje výzkumnou sondu, ve které se pokouším na bázi hypotéz ověřit první čtyři základní funkce DÚM, jak je popisuje zákon. Klíčová slova (viz níže uvedená) jsou vždy podložena výkladem z odborné literatury. Součástí práce jsou přílohy (dotazník určený klientkám ve věci výzkumné sondy, hlavní principy a činnosti DÚM aj.) a bibliografie dle platných standardů. V souladu s morálním kodexem neuvádím osobní údaje klientek.
The principle theme of my thesis is an attempt at answering the question: To what extent does the Institution for Adolescents at Hodkovičky, Prague, fulfil provisions of applicable legislation, and whether the institution contributes to the development of the personalities of clients. From my previous experience as a night carer in this institution, I attempt to appraise the accomplishments and weaknesses of the institution, offering my opinions relating to potential changes in the area of effectiveness of work with clients. This thesis consists of two parts - a theoretical part in which is, amongst other things, specified the function of the institution, the role of the carer and types of client personality. At the same time it acquaints the reader with the function of the family and inappropriate styles of up-bringing and education, personalities and the possibilities of their development. The second part of my work introduces sample research during which I attempt, on the basis of hypothesis, to verify the main four functions of the institution as prescribed by legislation. Keywords (as described below) are those referred to in professional literature. Annexed to this work are attachments (questionnaires intended for use with clients for the purposes of sample research and the main principles of the...