Vliv vnímaného místa řízení na studium cizích jazyků: se zvláštním zaměřením na chronické začatečníky
The effect of locus of control on learning foreign languages: with a special focus on chronic beginners
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21383Identifiers
Study Information System: 75381
Collections
- Kvalifikační práce [23823]
Author
Advisor
Referee
Horáková Hoskovcová, Simona
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
14. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Předkládaná práce se zabývala vlivem jáského systému na oblast dalšího vzdělávání dospělých, konkrétně na problematiku věčného začátečnictví ve studiu anglického jazyka. Některým studentům se v rámci studia cizího jazyka nedaří postoupit dále než do fáze mírně pokročilého začátečníka. V určitém momentu studia (obvykle při probírání minulého času) své snažení vzdají a kurz přeruší, přičemž po čase změní názor a nastoupí do jiného kurzu začátečníků, a celý cyklus se opakuje. Smyslem diplomové práce bylo prozkoumat možné vlivy jáského systému na věčné začátečnictví a v empirické části ověřit platnost stanovených předpokladů. V rámci teoretické části byl jáský systém koncepčně rozdělen na já jako subjekt duševní činnosti a na já jako objekt duševní činnosti. Přestože obě části fungují jako neoddělitelný, vzájemně se ovlivňující celek, umožnilo takové rozdělení zabývat se podrobně jednotlivými funkcemi přiřazenými činnému a empirickému já.