Strach a úzkost u dětí s koktavostí
Fear and axiety among children with stuttering
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21589Identifikátory
SIS: 87467
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Durdilová, Lucie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
1. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato bakalářská práce je věnována problematice strachu a úzkosti u dětí předškolního a mladšího školního věku. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je členěna do pěti kapitol, které se zaměřují na fakta potřebná k pochopení daného tématu. Jedná se o pojmy, jako jsou emoce (strach, úzkost), vývojové věkové omezení, koktavost, dále konkrétněji problematika rodičů dítěte s koktavostí, dítě s koktavostí ve společnosti a prevence koktavosti. Praktická část obsahuje cíle, vyhodnocování a následně výsledky dotazování, které mělo poukázat na konkrétní oblasti, ve kterých děti a jejich rodiče prožívají strach, úzkost či stres. Klíčová slova: emoce, strach, úzkost, koktavost,
This graduation theses attends to (is dedicated to) questions of fear and anxiety among preschool and younger school-age children. The paper is devided to theoretical and practical part. The theoretical part is broken up to five chapters, which focus on the facts we need for understanding to this topic. There are concepts like emotions (fear, anxiety), developing age limitation, stutter, in more particular the question of parents of stammering child, that child in the society and prevention of stutter. The practical part includes goals, questuionare evaluation and its results which should present the particular areas of childernś and parentś fear and anxiety. Keywords: emotion, fear, anxiety, stuttering