Podpora učení žáků s využitím Moodle ve výuce učiva o ICT
Student learning support based on Moodle in teaching about ICT
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21600Identifiers
Study Information System: 73218
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Mudrák, David
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Information Technology
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 6. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Hlavním cílem mé práce bylo ověřit, že virtuální vzdělávací prostředí Moodle je vhodné pro konstruktivistické pojetí středoškolské výuky tematicky zaměřené na ICT. Toho jsem chtěl dosáhnout prostřednictvím konkrétního Moodle kurzu, který jsem vytvořil podle předem navrhnutého scénáře, a v němž jsem si v souladu se zásadami konstruktivisticky pojaté výuky vytyčil následující dílčí cíle: výrazně aktivizovat žáky při jejich učení, umožnit aktivní proces konstruování poznání žáků, povzbudit vlastní motivaci žáků k aktivnímu poznávání, podpořit při učení sociální interakci mezi žáky, mezi žáky a učitelem. Vytvořený kurz jsem otestoval přímo ve výuce ICT na gymnáziu v rámci své měsíční pedagogické praxe. Splnění stanovených cílů jsem posuzoval na základě přímého pozorování práce žáků přímo ve vyučovacích hodinách, analýzy všeho, co se v Moodle kurzu událo, interview se žáky, testů zaměřených na pokroky ve znalostech žáků a závěrečných dotazníků shromažďujících připomínky, názory a hodnocení ze strany žáků po ukončení měsíční výuky s podporou prostředí Moodle. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hlavním cílem mé práce bylo ověřit, že virtuální vzdělávací prostředí Moodle je vhodné pro konstruktivistické pojetí středoškolské výuky tematicky zaměřené na ICT. Toho jsem chtěl dosáhnout prostřednictvím konkrétního Moodle kurzu, který jsem vytvořil podle předem navrhnutého scénáře, a v němž jsem si v souladu se zásadami konstruktivisticky pojaté výuky vytyčil následující dílčí cíle: výrazně aktivizovat žáky při jejich učení, umožnit aktivní proces konstruování poznání žáků, povzbudit vlastní motivaci žáků k aktivnímu poznávání, podpořit při učení sociální interakci mezi žáky, mezi žáky a učitelem. Vytvořený kurz jsem otestoval přímo ve výuce ICT na gymnáziu v rámci své měsíční pedagogické praxe. Splnění stanovených cílů jsem posuzoval na základě přímého pozorování práce žáků přímo ve vyučovacích hodinách, analýzy všeho, co se v Moodle kurzu událo, interview se žáky, testů zaměřených na pokroky ve znalostech žáků a závěrečných dotazníků shromažďujících připomínky, názory a hodnocení ze strany žáků po ukončení měsíční výuky s podporou prostředí Moodle. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)