Výzkum představivosti u dětí mladšího školního věku
Research of imagination in children younger school age
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21617Identifiers
Study Information System: 87544
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Kaslová, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 5. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Cílem diplomové práce "Výzkum představivosti u dětí mladšího školního věku" bylo především zjistit úroveň prostorových dovedností u žáků 4. a 5. tříd. Tato práce porovnává a ukazuje úroveň plošné a prostorové představivosti ve dvou rovinách - teoretické (kvantitativní test - 2D představivost, 3D představivost) a praktické (manipulace s hlavolamy - Tangram, Soma kostka).
SUMMARY: The aim of this thesis "Research the imagination of children younger school age" was primarily to determine the level of spatial skills among pupils of the 4th and 5th grade of primary school. This work compares and shows the level of surface and spatial imagination in two planes - theoretical (quantitative test - 2D imagination, 3D imagination) and practical (manipulation puzzles - Tangram, Soma cube).