Vietnamský žák v českém prostředí a české škole
Vietnamese pupil in the Czech environment and in the Czech school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22019Identifiers
Study Information System: 83828
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Linková, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 5. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Diplomová práce se věnuje začleňování vietnamských žáků do české kultury. Teoretická část obsahuje informace, které souvisí s multikulturalitou a jejím vývojem na území České republiky. V návaznosti na multikulturní realitu se teoretická část zabývá multikulturní výchovou, a to nejen v ČR, ale i v dalších zemích, které mají s multikulturní výchovou dlouholeté zkušenosti. Také mapuje vietnamské etnikum, které je usídleno v České republice s důrazem na vietnamské dítě v české škole. V praktické části zkoumá přístupy českých žáků a učitelů k vietnamských žákům. Dále také pocity a hodnoty vietnamských žáků a konfrontuje je s reálnou situací na ZŠ v České republice.
Diploma thesis deals with the integration of Vietnamese students in the Czech culture. The theoretical part contains information related to multiculturalism and its development in the Czech Republic. Following the multicultural reality of the theoretical part deals with multicultural education, not only in the CR, but also in other countries which have about multicultural education experience. Also identifies Vietnamese ethnicity, which resides in the Czech Republic with an emphasis on Vietnamese children in Czech schools. In the practical part examines approaches Czech pupils and teachers to Vietnamese students. Furthermore, the feelings and values of Vietnamese students and confronts them with the real situation at the elementary school in the Czech Republic.