Práce s dětmi a mládeží v nízkoprahových zařízeních
Work with children and youth in open centres
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22031Identifiers
Study Information System: 76015
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Prokop, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy - Art Education Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Bakalářská práce "Práce s dětmi a mládeží v nízkoprahových zařízeníchchí" se zabývá problematikou nízkoprahových zařízení pro děti a mládež (NZDM). Charakterizuje práci s neorganizovanou mládeží v těchto zařízeních. Vymezuje nízkoprahová zařízení v kontextu sociálních služeb a s tím související legislativou. První část je věnována vymezení základních pojmů jako je obtížná životní situace, neorganizovaná mládež, princip nízkoprahovosti. Ve druhé části se zabývám obecnými cíli, posláním, cílovou skupinou a poskytovanými službami v těchto zařízeních. Třetí část poskytuje vhled do 20 nízkoprahových zařízeních v České republice. Zde zkoumám již konkrétní cíle, poslání a také aktivity, návštěvnost, úspěchy a neúspěchy v zařízení.
Bachelor thesis "Work with children and youth in open centres" goes about issue in open centre for children and youth. It characterizes the work with disorganized youth in these centres. It defines the open centres in the context of social services and with it related legislation. The first part is devoted to define the basic ideas, for example the difficult life situations, the disorganized youth and the principle of low. In the second part I go about the general objectives, the mission, the target group and the services provided in these centres. The third part provide the insight into 20 open centres in the Czech Republic. Here I explore already the specific objectives, mission and also activities, attendance, achievements and failures in the centres.