Postoje žáků středních škol k integraci osob se speciálními vzdělávacími potřebami
Attitudes of secondary school students to integrate people with special educational needs
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/22267/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22267Identifikátory
SIS: 88079
Kolekce
- Kvalifikační práce [19218]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strnadová, Iva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
2. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce je zaměřena na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zařazených do hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část se věnuje specifikům vývojového období adolescence, vzdělávání a podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách a dále pak jejich učitelům. Praktická část práce vychází z výzkumu "Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání", který probíhá pod záštitou Grantové agentury ČR jako projekt číslo 406/09/0710. Vlastní část tohoto výzkum si klade za cíl zmapovat názory a postoje žáků středních škol vůči integraci žáků se zdravotním postižením do tzv. běžných škol. Hlavní metodou výzkumu je dotazník, který distribuuji do kladenských středních škol. Získané výsledky analyzuji a na jejich základě se pak snažím definovat a popsat možnosti podpory při vzdělávání žáků se zdravotním postižením.
The thesis is focused on supporting pupils with special educational needs enrolled in mainstream schools. The theoretical part deals with the specifics of developmental period of adolescence, education and support for pupils with SEN in secondary schools and then their teachers. Practical part is based on research "Special Education in the Conditions of Inclusive Education", which is held under the auspices of the National Grant Agency of the Czech Republic (GA ČR), number of project: GA ČR 406/09/0710. Own part of the research aims to map out the views and attitudes of secondary school students towards the integration of pupils with disabilities into the so-called mainstream schools. Research method is a questionnaire distributed to secondary schools Kladno. The obtained results are analysed and on this basis I try to define and describe the possibilities of support for pupils with disabilities.