Jak spávně křtít malé děti?
May Little Children be Baptised?
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/23463Identifikátory
SIS: 71702
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Macek, Petr
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Evangelická teologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra systematické teologie
Datum obhajoby
23. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Práce má za cíl vymezit se z pohledu dogmatiky k otázce křtu dětí. Obsahuje historický a konfesní přehled látky, artikuluje okruhy otevřených otázek a dovozuje, že na ně doposud není k dispozici skutečně vyvážená dogmatická reflexe, normativní výpovědi proto trpí značnou jednostranností. Té je třeba se vyvarovat již na úrovni metodiky práce s látkou. Práce následně konstatuje absenci robustnější sakramentologické metodiky, snaží se následně formulovat požadavky, jaké by takový metodický přístup měla splňovat, a to s přihlédnutím k přístupům, v jejichž rámci byla látka doposud rozebírána. Tyto přístupy jsou popsány ve struktuře metanarativu, vědní perspektivy, diskurzu, argumentativní logiky. V závěru práce je navržen postup práce s dostupnou látkou, jehož aplikace by mohla přinést celistvější pohled na otázku křtu dětí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The Purpose of this writing is to address the issue of paedobaptism from the perspective of dogmatics. It contains an historical and confessional overview. It articulates the open issues and demonstarates, that so far no fundamentally balanced dogmatic reflection has been developed. Consequently, individual dogmatic views and positions have largely suffered from offering just partial perspectives. It seems critical to avoid such drawback while setting sound methodological background for such type of research. In the following sections an absence of a robust general methodology in the area of sacramentology is observed, an attempt to articulate key attributes of such metodology is presented, taking into account approaches taken so far. Such approaches are structurally analysed through metanarrative, research discipline, discours, argumentative logic. Finally, a practicable approach to deal with abundant available relevant theological material is proposed. Such an approach, if applied, might offer more holistic perspective on paedobaptism. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)