Význam sexuální výchovy pro život lidí s mentálním postižením a její výuka na základních školách
The Importance of Sexual Education for People with Intelectual Disabilities and its Teaching on Primary Schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/24099Identifikátory
SIS: 92619
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klímová, Olga
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
10. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Ve své práci bych ráda ukázala, jaké jsou pro děti s mentálním postižením na základních školách obecné podmínky pro sexuální výchovu, tedy jak je zakotvena v rámcových vzdělávacích programech, a na příkladech ukázat, jak toto některé školy zahrnuly do svých školských vzdělávacích programů. Po obecném úvodu, co je nebo by mělo být obsahem sexuální výchovy na základních školách, se zaměřím na některá specifika sexuální výchovy dětí s mentálním postižením. Také podrobněji představím učebnice sexuální výchovy pro děti s mentálním postižením doporučené ministerstvem školství jako učební materiál. Poté shrnu jednotlivé principy, jimiž by se měla sexuální výchova řídit. Z předešlého vyvodím význam sexuální výchovy pro jednotlivé aspekty aktuálního i budoucího života dětí s mentálním postižením. Na závěr práce jsem v praktické části zpracovala rozhovory s lidmi s mentálním postižením, kterými bych chtěla dokreslit celou práci a ukázat úroveň jejich vědomostí a postojů z oblasti lidské sexuality a význam, jaký pro ně osobně sexuální výchova má. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
In my essay I would like to show, what are the general conditions for sexual education for children with intelectual disabilities on primary schools. How is the sexual education laid down in general educational programs and I want to show on examples how some schools have dealed with it in their scholastic educational programs. After general introducion, what should be the content of sexual education on primary schools, I will focuse on some specifics of sexual education for children with intelectual disabilities. In more detail I will give an account of sexual education textbook for children with intelectual disabilities recommended by Ministry of Education. Then I want to summarize the principles of sexual education. From previous content I will deduce the importance of sexual education for particular aspects of current and future life of children with intelectual disabilities. At the conclusion of my essay, in practical section, interviews with people with intelectual disabilities are written down, which should complete the essay and show the level of their knowledge and their attitudes toward human sexuality. It should show the importance of sexual education for themselves as well. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)